31/08/2021
Ένα καλοκαίρι διαφορετικό από τα συνηθισμένα φεύγει και το μόνο σίγουρο είναι ότι έρχεται ένας δύσκολος χειμώνας τον οποίο τουλάχιστον από τη μεριά μας θα προσπαθήσουμε να τον διευκολύνουμε όσο μπορούμε.
Το μεγάλο project που ονομάζεται myDATA δεν έχει πάρει παράταση όπως αρκετοί λανθασμένα πιστεύουν. Παράταση έχει πάρει μόνο η σε πραγματικό χρόνο υποβολή των παραστατικών όμως όλα τα παραστατικά που έχουν εκδοθεί από την αρχή του χρόνου θα πρέπει τελικά να υποβληθούν ηλεκτρονικά.
Σας προτρέπουμε να ενεργοποιήσετε τις λειτουργίες myDATA από τον πίνακα ελέγχου στο λογαριασμό σας (ακόμα και εάν δεν ολοκληρώσετε την ενεργοποίηση της διασύνδεσης με κωδικούς από την ΑΑΔΕ σε αυτή τη φάση) έτσι ώστε τα παραστατικά σας και όλες οι ρυθμίσεις να είναι έτοιμες για διαβίβαση μόλις χρειαστεί.
Επιγραμματικά τι πρέπει να ξέρετε:
1. Εάν η επιχείρηση σας κάνει τζίρο πάνω από 50.000 € τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε την υποβολή όλων των νέων παραστατικών σας το αργότερο την 01/10/2021.
2. Από 01/11/2021 θα πρέπει να ξεκινήσετε την διαβίβαση ανεξαρτήτως του τζίρου σας.
3. Ότι παραστατικά έχετε εκδώσει από 01/01/2021 μέχρι και την 01/10/2021 θα πρέπει να υποβληθούν στο myDATA αλλά έχει δοθεί παράταση για την υποβολή τους έως και την 31/03/2022.
4. Δεν υπάρχει καμία παράταση για την έκδοση τιμολογίων και αποδείξεων λιανικής πώλησης μέσα από τις υπηρεσίες παρόχου (εικονικός φορολογικός μηχανισμός). Τα παραστατικά πρέπει να υποβάλλονται σε πραγματικό χρόνο.
Τι πρέπει να προσέξετε:
1. Ενεργοποιήστε τις λειτουργίες myDATA στην εφαρμογή σας ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Θα χρειαστούν ώστε τα παραστατικά σας αργότερα να υποβληθούν χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις.
2. Καταχωρήστε νωρίς τα παραστατικά σας από την αρχή της χρονιάς και προσέξτε την αρίθμηση και τις ημερομηνίες τους. Θα πρέπει να έχουν λογική σειρά ώστε να μπορούν να υποβληθούν.
3. Προσέξτε κατά την έκδοση των παραστατικών σας την καταχώρηση των κρατήσεων και των παρακρατήσεων (θα πρέπει να γίνεται μέσα από την επιλογές ΦΟΡΟΙ) και όχι όπως το κάνατε μέχρι σήμερα χειρόγραφα.
Εάν έχετε απορίες, χρειάζεστε διευκρινήσεις ή βοήθεια φυσικά είμαστε στη διάθεση σας τόσο τηλεφωνικά όσο και μέσα από το ενσωματωμένο σύστημα επικοινωνίας.
Όσοι έχετε ενεργοποιήσει το myDATA και κάποιο από τα παραστατικά σας δεν έχει υποβληθεί στο myDATA παρακαλούμε δείτε από το μενού «Στοιχεία myDATA / Αναφορά Επικοινωνίας & Σφαλμάτων» τον λόγο και εάν χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια προτιμήστε την επικοινωνία με το ενσωματωμένο σύστημα επικοινωνίας ώστε η ομάδα μας να έχει τον απαραίτητο χρόνο να ελέγξει τις εγγραφές σας.